Sağlık turizmi hiçbir zaman olmadığı kadar revaçta… Nedenini bulmak için çok zeki olmaya gerek yok. Kur farkından ötürü yabancılara verdiğimiz hizmetler çok yüksek meblağlardan fiyatlanabiliyor. Böylelikle yurt dışından hasta getirebilmek, işi bilen bilmeyen, daha önce yapan yapmayan pek çok insanın hayalini süslüyor.

 

Aşağıdaki söylemler size yakın geliyorsa ya da benzeri şikayetleriniz varsa bu yazıyı okuyun.İyi gelecek! 

 

“Bu hastaları ve gelen “lead” (müşteri adayı) yönetmek için bize bir CRM çözümü lazım mı?”

 

“Biz kendi CRM’imizi kullanıyoruz!” “Çok güzel peki ne kullanıyorsunuz?” Excel (!)”

 

“Call Center’dan gelen bilgileri CRM’e aktaramıyoruz. Entegrasyon yokmuş, biz de yeni öğrendik…”

 

“Gelen tüm mesajları aynı yerde göremiyoruz!”

 

“CRM çözümüne sahibiz ama kullanıcılar benimsemiyor.”

 

“CRM yazılımınızın ekranları karışık ve ekrandan ekrana dolaşmaktan sıkıldık.”

 

“Agent, temsilci performanslarımızı ölçemiyoruz.”

 

“Raporlama almak için ayrıca mesai yapmaktan bıktık.

 

Öncelikle dost meclislerinde “bir masa iki sandalye bir bilgisayar, iki de dil bilen temsilci koyduk mu bu iş tamam” şeklinde zafer coşkusu ile başlayan birliktelikler, çoğu kez önemli bir kısım paranın boşa saçılması ile sonuçlanabiliyor.

 

Bu alanda başarılı olanların ise bu başarıyı yakalama sebepleri; senelerini bu işe vermenin getirdiği deneyim ve kurdukları sağlam bilgi sistemleri…

 

Her şey için çok mu geç?

 

Sağlık Turizminin Gerçeği Nedir?

 

“Başlamak için çok mu geç?” diye sorarsak, hayır değil. Bir işe başlamanın en iyi zamanı “şu an” dır. Ancak bilmeniz gereken en önemli şey, sunduğunuz medikal hizmet ne kadar iyi olursa olsun, arkada sağlam bir operasyon olmadan ve operasyonun bel kemiğini oluşturan sağlam bir CRM sistemi kurgulamadan asla başarılı olamayacağınız gerçeği!

 

CRM sistemi sadece e-CRM olarak adlandırdığımız, özellikle günümüzde SaaS (Software as a Service) şeklinde yapılanan sistemlerden ibaret değil. Bu sistemlerin altında pek çok şeyi daha önceden düşünmek ve tasarlamak gerekli. Özellikle daha önce herhangi bir CRM kurgusu deneyiminiz yoksa sağlık turizmi de dahil olmak üzere, hangi sektörde olursanız olun işin içinden çıkmanız ayları, yılları bulabiliyor. Ve çok üzücü ki, kendisi de know-how olarak eksik olan pek çok “danışman” ve “danışmanlık firması”; para, zaman ve adını koyamayacağımız pek çok kaynağınızı boşa harcayabiliyor. Böylelikle uzun zaman ve harcadığınız binlerce dolara rağmen başladığınız yerde kalmanız işten bile değil.

 

Çözümü İncele

Şimdi Reçete Geliyor.

 

Öncelikle doğru ürünü seçmek gerekli!

 

Bir cümle, beş kelimeden oluşan bir ifade içerisinde ayları, yılları ve binlerce doları barındırıyor. Daha önce e-CRM sistemlerinde deneyiminiz yoksa, konu hakkında öncelikle pek çok ürünü bilen ve sizin işinize ve isterlerinize göre doğru seçimi yapabilecek bir danışman ya da dijital teknolojilere hakim danışmanlık firması ile yola çıkmanız, sağlık turizminde başarılı olmanın ana aşamalarından biri. Bu öyle çok pahalı bir şey değil. Özellikle doğru yola çıkmanın ve dönemeçlerde doğru rotayı seçmenizin paha biçilmez olduğunu düşünürseniz ne demek istediğimiz çok daha iyi anlaşılır.

 

“Kimse yoğurdum ekşi demez”

 

Pek çok danışman ve danışmanlık firması, doğal olarak kendi sundukları ürünün en iyisi olduğunu, tüm ihtiyaçlarınıza sihirli bir değnekle çözeceğini, hayatınızda hiç olmadığınız kadar mutlu olacağınızı öne sürecektir.

 

Danışman ve danışmanlık firması seçimi de böylelikle başarınız açısından hayati önem arz etmekte. Peki danışman ve danışmanlık firması seçiminde nelere dikkat etmeli?

 

Öncelikle yaklaşıma dikkat etmek gerekli. Sektördeki çoğu danışman ve danışmanlık firması, pembe hayaller çizdikten ve ürünü size sattıktan sonra ortadan kaybolarak, sizi aldığınız ürün, pek çok sorun ve oturmamış süreçler ile baş başa bırakıyor! Bir danışman ve danışmanlık firması “Satış” odaklı değil, çözüm odaklı olmalı. Bunu da sizi dinleme biçimlerinden anlayabilirsiniz. Firma yetkilileri sizi ve iş dinamiklerinizi tamamen anlamaya mı çalışıyor, yoksa sorularınıza “itiraz karşılama” adını verdiğimiz Amerikanvari yaklaşımla satış mı kapamaya gayret ediyor? İsterlerinizi tam ve net şekilde anlayacak iş deneyimine ve teknik alt yapıya sahipler mi?

 

Peki tam bu noktada PeraNet olarak sağlık turizmi yolculuğunuzda neler sunuyoruz?

 

PeraNet on beş seneyi aşkın CRM deneyimiyle popüler tüm CRM ürünlerinin implementasyonunda aktif olarak bulunmuş; böylelikle sizin isterlerinizi hangi ürün tam karşılayacaksa, size bunu önerecek teknik kapasite ve altyapıya sahip bir firma.

 

Sizi tamamen dinleyerek iş modelinizi tam ve net bir şekilde anlıyor, böylelikle ortada gri nokta bırakmıyoruz. İsterlerinizi en ekonomik ve kısa sürede çözecek bir proje planını ortaya koyuyor ve daha önce bahsettiğimiz olumsuzluklara yer vermeyecek şekilde size tüm ihtiyaçlarınızı çözecek bir e-CRM sistemi bırakıyoruz.

 

Ürünün kullanımı esnasında ise ortaya çıkabilecek her türlü sorunda, sonuna kadar yanınızdayız. Siz tamamen mutlu olmadan asla sizi yalnız bırakmıyoruz.

 

Analistlerimizden, yazılımcılarımıza, proje yöneticilerimize kadar her personelimiz pek çok sağlık turizmi projesinde deneyimli. Böylelikle paha biçilemeyecek bir know-how ile pek çok sorunu daha siz onunla karşılaşmadan dile getirerek size zaman ve para kazandırıyoruz.

 

CRM sistemleri ile ilgili hala kafanızda sorular mı var?

 

Şimdi arayın konuşalım. Ya da isterseniz yazın yazalım.

 

Dr. Alp Par  | 0 530 360 00 58 | [email protected]