Müşterilerin karşılarında anında bir muhattap bulma ihtiyaçlarının arttığı ve markaların da artan müşteri taleplerine cevap vermekte giderek zorlandıkları günümüzde, Chatbot önemi yadsınamaz. Markaların ve kurumsal firmaların Chatbot’lardan yararlandığı alanların başında da e-ticaret sektörü gelmekte.
Chatbot Nedir?
Bildiğiniz üzere, e-ticarette alışılageldik kullanımlarda, Chatbot’lar, online olarak firmalar tarafından;
Müşterilerin satın alma işlemlerini tamamlamak
Müşterilere ürün önerilerinde bulunmak
Müşteri hizmetleri desteği sağlamak amaçlarıyla kullanılmaktalar.
Chatbotlar bu amaçlar için kullanan en ünlü markalar arasında dünya kozmetik devi Sephora, ünlü kırtasiye firması Staples, dünyaca ünlü giyim firması H&M gibi markalar var.
Sephora, Staples gibi Markalar Chatbotları Kullanıyor
Örneğin Sephora kullandığı chatbot vasıtasıyla müşterilerine makyaj konusunda ipuçları verip, müşterilerin çözdükleri testler doğrultusunda ürün önerileri yapmaktadır. Kullandıkları chatbot ayrıca satın alma işlemini tamamlamaları için kullanıcıları Sephora uygulaması veya websitesine yönlendirme işini üstlenmektedir. Staples markası ise chatbox vasıtasıyla kullanıcılara daha önceki satın alma işlemlerine ve güncel isteklerine dayanarak ürün önerisi yapmakta ve satın alma işleminin chat üzerinden tamamlanmasına imkan vermektedir.
Gelin bunun dışında Chatbot’lar vasıtasıyla işletmeniz için neler yapabileceğinizi detaylı inceleyelim:
Chatbot’larla Müşteri Sayınızı 5’e Katlayabilirsiniz
Günümüzde çevrimiçi alışveriş yapan birçok kişi, web sitelerinde uzun uzun dolaşmaktansa sosyal medyadaki chatbot’larla iletişim kurarak doğru ürüne ulaşmayı tercih ediyor. Bu sosyal mecraların en önemlilerinden olan Facebook’taki yüz bin chatbot uygulamasının varlığı da bu bilgiyi doğrular nitelikte. Siz de Facebook veya Instagram gibi mecralarda chatbot kurulumu yaparak, müşterilerinize verimli bir şekilde ürün tavsiyelerinde bulunabilir, bilgilerini kaydedebilir ve en önemlisi satın alma işlemlerini tamamlamalarını kolaylaştırabilirsiniz. Bu şekilde de müşteri sayınızı arşa çıkarabilirsiniz.
Chatbotlar’la Müşteri Hizmetlerinde Devrim Yaratabilirsiniz
Chatbot’ların en eski ve en önemli yararlarından biri ise müşteri iletişimiyle direkt bağlantılı. Bu uygulama sayesinde firmalar artık müşterilerden gelen sorulara cevap vermek için çok fazla müşteri temsilcisini işe almak zorunda değiller. Çünkü chatbot’lar müşterilerin sorularına doğru yanıt verip, firma websitelerinde doğru kısımlara yönlendirip, gerektiğinde satış işlemlerinin tamamlanmasına da önayak oluyorlar. Bütün bu özellikler hem müşteri memnuniyetini arttırıp markaya olan bağı derinleştiriyor hem de müşteri hizmetleri departmanının harcamalarını gözle görülür bir biçimde azaltıyor.
Chatbotlar’la Satışları Arttırabilirsiniz
Son olarak, e-ticaret sektöründeyseniz nihai amacınız tabii ki daha çok satış yapmaktır. Web sitenize, Facebook’taki işletme sayfanıza veya app’inize bir chatbot entegre ederek bu hedefinizi kolayca gerçekleştirebilirsiniz. Ürün önerilerinde bulunan ve müşterilerin isteklerine uygun mesajları gönderen akıllı bir chatbot’un varlığı kişileri daha çok alışveriş yapmaya sevk edecektir. Hatta sitelerinde gezinen müşterilere chatbot’la ulaşan birçok firmanın, müşterileri daha fazla harcamaya ve daha çok satın almaya teşvik ettiği istatistiklerle doğrulanmış durumda.
Chatbot kullanımının yukarıda saydıklarımızdan bir o kadar daha sayısız yararları var. Eğer siz de e-ticarette varlık gösteren bir firmaysanız, chatbot’larla tanışmak için çok geç kalmamanızı tavsiye ederiz. Çünkü günümüzde, müşterilerle iletişimde, chatbot kurumsal alanın olmazsa olmazı.
Diğer yazılarımız
Aralık 21, 2024
Aralık 21, 2024
Aralık 21, 2024
Aralık 21, 2024
Aralık 21, 2024