Eğer e-ticaret sektöründe faaliyet gösteren bir firmada çalışıyorsanız, e-ticaret firmalarının ilk hedefinin satış yapmak ve bununla bağlantılı olarak da doğru reklam kampanyaları düzenlemek olduğunu bilirsiniz. Bu hedefleri gerçekleştirmenin bir yolu müşterilerle doğru ilişki kurmak ve onlara doğru şekilde ulaşmaktır. İşte CRM sistemleri de sağladıkları birçok faydanın yanında bu amaca da hizmet eden müşteri ilişkileri yönetimi sistemleridir. CRM sistemleriyle müşterilerinizle daha doğru şekilde ilişki kurup onlara daha doğru şekilde ulaşabilirsiniz. Dilerseniz bunun nasıl mümkün olduğunu beraber inceleyelim.

 

1- Müşteri Segmentasyonundan Yararlanın

 

Müşterilerinizi daha iyi tanırsanız, onlara daha iyi hizmet verebilirsiniz, bu bir gerçek. Örneğin müşteri kitlenizde çocuklu aileler daha ön plandaysa, çocuklara yönelik ürünler çıkarmayı düşünebilir, web sitenize de çocuk ürünleri için bir bölüm ekleyebilirsiniz. CRM yazılımları sayesinde, müşterileriniz hakkında yaşadıkları yer, cinsiyetleri,  ilgi alanları gibi pek çok kritik bilgiyi edinebilirsiniz. Bu bilgiler doğru bir pazarlama kampanyası yapmanızda da önemli rol oynar.

 

2- Daha Doğru Reklam Kampanyaları Hazırlayın

 

Elbette ki müşterilerinizin hepsi aynı değil ve bu nedenle tek bir gruba yönelik hazırlanan reklam kampanyaları, e-ticaret sektöründe artık etkili değiller. Bu da ayrı ayrı kişilere özel reklam kampanyası yürütmeyi zorunlu kılıyor. CRM sisteminin segmentasyon özelliği ve müşterilerin davranışlarıyla ilgili sağladığı verilerle, bu oldukça kolay. Örneğin ütülerle ilgili web sitenizde daha önce araştırma yapmış bir müşteri adayının, websitenizde indirimde olan bir ütüyü otomatik şekilde öneri olarak görmesini sağlayabilirsiniz. Bu gibi doğru ve kişinin ihtiyaçlarına hitap eden, öngörülü reklam kampanyaları düzenleyerek satışlarınızı %70 ve benzeri oranlarda arttırabilirsiniz.

 

3- Sosyal Medyada Hakkınızda Söylenenleri Takip Edin

 

CRM sistemi üzerinden sosyal medyada ürünlerinizi satın alan müşteriler veya müşteri adaylarınız sizin hakkınızda ne tarz yorumlar yapmış bunları görebilirsiniz. Ayrıca anahtar kelimeler aracılığıyla e-ticaretle ilgili alanlarda yükselen değerler neler, bu konularda sosyal medyada en çok ne konuşulup tartışılıyor, bu alanlardaki yenilikler neler, bunları kolayca keşfedebilirsiniz. Bütün bu edindiğiniz bilgileri de daha iyi hizmet vermek ve her alanda daha doğru aksiyon almak için kullanabilirsiniz.

 

Yukarıda saydığımız özelliklerden etkilendiyseniz ve bütün bunları bünyesinde barındıran modern bir CRM sistemi arayışındaysanız, dünya üzerinde birçok önde gelen firmanın kullandığı Zoho CRM’yi tavsiye ederiz. Zoho CRM ile tedarik zincirinizi ve müşteri ilişkilerinizi en etkili biçimde yönetebilir ve e-ticarette güçlü bir varoluş sergileyebilirsiniz. Ürünle ilgili merak ettikleriniz varsa, buradan uzmanlarımıza danışıp yardım alabilirsiniz.

 

En son haberleri e-postanıza alın
Diğer yazılarımız