Chatbot önemine değineceğimiz bir içerik hazırladık. Değişen sektörle birlikte, müşterilere firmanızı yazılı, görsel vb yollarla tanıtma faaliyetleri anlamına gelen Pazarlama, artık reklam faaliyetlerinin ertesinde müşteri adayları ve müşterileri mümkün olan her platformda yönlendirmeyi de kapsar hale geldi. Örneğin firma olarak sosyal medyada reklam yapmak olağanüstü derecede önemliyken, aynı zamanda bu mecralarda müşteri adaylarının sorularına cevap verebilecek bir chatbot sahibi olmak da eşit derecede önem kazandı. Firmaların pazarlama stratejileri için giderek daha fazla kullandığı chatbot’ların işletmelere sayısız alanda yararları var. Eğer siz de chatbot’ların pazarlamada nasıl kullanılabileceğini merak ediyorsanız, yazımızı okumaya davetlisiniz.
Chatbot’larla Conversion Oranını Arttırabilirsiniz
Online olarak teknolojik ürün satışı gerçekleştiren bir firmada çalıştığınızı düşünün. Bu firma elbette satış için bir websitesine sahiptir ve potansiyel müşteriler bu websitesinde aramalar yaparak ve uzun vakit harcayarak aradıklarını bulmaya çalışacaklardır. Bu bazı müşterilerin sitede kalmasına ancak önemli bir kısmının aradığını bulamadığı takdirde siteyi terk etmesine yol açabilir. Bu da müşteri adaylarının müşteriye dönüşme oranının (conversion oranı) önemli derece düşmesine yol açacaktır. Chatbot’lar işte bu soruna çok önemli bir çözüm sunuyor. Web sitenize kurduğunuz bir chatbot’ın varlığı satışa giden yolda, müşterilerin istedikleri ürünü kolayca bulabilmelerini sağlıyor. Bu durumun doğrudan satış oranlarını muazzam bir şekilde arttırdığı kanıtlanmış durumda.
Chatbot ile Müşteri Memnuniyeti ve Sadakati
Chatbot’lar tıpkı müşteri temsilcileri gibi, karşılarındaki kişilere adıyla hitap eder ve sorunlarına samimi bir diyalogla çözüm bulmaya çalışırlar, bu da gerçek bir insanla sohbet ediyormuş hissi veren ancak profesyonelliği de barındıran bir sohbet demektir. Bu yüzden mail veya bir tweet’e kıyasla, Chatbot’larla iletişimde olmak müşteri adayları ve müşterilerin daha çok tercih ettiği bir iletişim yöntemidir. Bunun dışında Chatbot’ların müşteri temsilcilerine gerek kalmadan müşterilerden gerekli bilgi ve soruları alıp, doğru yanıtlar verme özelliğinin müşteri memnuniyetindeki etkisinden bahsetmemek de olmaz. Chatbot’ların bu şekilde yardım ettiği müşteri adayları ve müşterilerin yüksek oranda memnuniyet hissettikleri ve alışveriş yapmaya daha yatkın oldukları bilinen bir gerçek.
Chatbot’larla Daha Çok Müşteriye Ulaşabilirsiniz
Günümüzde büyük, küçük fark etmeden birçok şirket Facebook Messenger başta olmak üzere Twitter, Slack gibi platformlarda Chatbot kullanmakta ve bu yolla daha geniş kitlelere hitap edebilmekte, çok daha fazla müşteri adayına ulaşabilmekteler. Bu da Chatbot’ların diğer bir önemli yararını görmemizi sağlamakta. Sosyal medyada Chatbot varlığına sahip firmalar, milyonlarca kişinin kullandığı bu platformlarda aktif bir şekilde var olup müşteri desteği sağlayarak, satışları önemli ölçüde arttırabilmekteler.
Remarketing = Markanızın Hatırlanırlığı
Bir müşterinin firmanızın web sitesinde birkaç ürünü sepete eklediğini ve daha sonra siteden ayrıldığını düşünün. Remarketing kampanyaları müşteri sayfadan ayrıldıktan sonra belirlenmiş o birkaç ürünü sayfanın altında veya yanında bildirim olarak gösterip firmanızın varlığını müşteri adayına hatırlatan kampanyalardır ve satışları büyük oranda etkilerler. Chatbot’ların bu kampanyaların gerçekleşmesinde de etkin rolleri vardır; chatbot’lar daha önceden özelliklerine göre gruplara ayrılmış müşteri gruplarına kişiselleştirilmiş özel mesajlar yollarlar ve satış sürecinin kolaylaştırılmasına ve hızlanmasına yararlar. Böylece bir chatbot’la ilerleyen iyi bir remarketing kampanyasının alışveriş oranını ve satışları arttırdığı bilinen bir olgu.
Yukarıda saydığımız özellikler Chatbot’ların firmanızın Pazarlama stratejisine muazzam bir biçimde destek olabileceğinin kanıtı adeta. Siz de firmanızda bu saydıklarımızı başarmak için, Chatbot’larla desteklenmiş bir müşteri mesajlaşma uygulaması arayışındaysanız, uzmanlarımız Freshchat’i önemle öneriyor. Freshchat’in yapay zeka destekli Chatbot donanımıyla ilgili bilgi almak veya bu konuda yetkili bir görüş almak isterseniz, uzmanlarımıza buradan sorularınızı sorabilirsiniz.
Diğer yazılarımız
Kasım 3, 2024
Kasım 3, 2024
Kasım 3, 2024
Kasım 3, 2024