Müşteri : İz Teknoloji Servisi

Tarih: 2020

Hizmetler

    • Satış Süreçlerinin Dijitalleşmesi
    • Müşteri Yönetim Süreçlerinin Dijitalleşmesi
    • Proje Yönetim Süreçlerinin Dijitalleşmesi

Website: izteknoloji.com.tr

Durum Tespiti

  • Şirketin herhangi bir CRM altyapısı yoktu
  • Farklı iletişim kanallarından (Facebook, Whatsapp, Google Ads,Web Sitesi iletişim formu ve benzeri) gelen müşterilerin takibi birbirinden farklı ortamlarda tutuluyordu
  • Herhangi bir teklif şablonları yoktu
  • Tamir ve işçilik ücretleri müşteriye sözlü olarak iletiliyordu
  • Tamir ve işçiliğe ait fotoğraf, not gibi dokümanların yedeklenmesi yapılamıyordu
  • Ürün ve işçilik ile alakalı herhangi bir takip mevcut değildi
  • Web sitesine gelen müşterilerle ilgili veriler ölçülemiyordu
  • Sitede herhangi bir Chat ikonu mevcut değildi

Geliştirmeler

  • Zoho CRM altyapısı kurularak farklı kanallardan gelen tüm müşteriler tek bir havuzda toplanarak sınıflandırılıp, takip ve yönetimi yapılabildi

  • Zoho CRM sayesinde müşterilerle alakalı aktivitelerin takibi ve ölçümü yapılabildi.

  • Zoho CRM sisteminin Satış Fırsatları bölümü sayesinde satışın hangi aşamada olduğu ve ne kadarlık satış olduğu takip edilebilir hale geldi.

  • Zoho CRM API sayesinde hizmet aşamaları otomatik olarak sms ile müşteriye iletilebilir hale geldi

  • Google Ads ve Facebook Lead Ads’te reklam kampanyalarına yapılan harcamalar takip edilebilir hale geldi.
  • Müşteriye iletmek için teklif şablonu hazırlandı ve kolayca mail atılabilir hale geldi.
  • Müşterilerin bilgi alabilmesi ve tamiratın hangi aşamada olduğunu görebilmeleri için, tamirat ve işçiliğin hangi aşamada olduğunu gösteren ilgili modüllerin yapılması sağlandı.(iş emri modülü)
  • Zoho Social ile sosyal medya hesaplarının tek bir platformdan ölçümlenebilmesi sağlandı.

  • Zoho Sales IQ uygulamasıyla, web sitesine Chat ikonu konuldu. Bu sayede web sitesine girenler temsilcilerle Canlı Chat ve arama yapabildi.

  • Zoho Sales IQ ile müşterilerin web sitesinde ne kadar zaman geçirdikleri ölçülmeye başlandı.

  • Zoho Analytics’in sunduğu detaylı raporlar sayesinde kullanıcı performansı ölçümü ve müşteri takibi yapılması sağlandı.

Favori Özellikler

  • Zoho CRM
  • Zoho Sales IQ
  • Zoho Analytics
  • Zoho Social
  • Google Ads – CRM Entegrasyonu
  • Facebook Ads – CRM Entegrasyonu

Firma Hakkında

İz Teknoloji Servisi, 30 yıllık tecrübeye dayanan anlayışıyla tüketicilere ve markalara teknolojik destek veren bir teknik servis firmasıdır.

Proje Hakkında

Firma bizimle çalışmaya başlamadan önce düzgün bir CRM sistemlerine sahip değildi ve müşterileri takip ve kayıt edebilecekleri bir sistemleri yoktu; bu da müşterilerini her zaman ön plana alan İZ Teknoloji Servisi’nin hizmetine gölge düşürüyordu. Zoho CRM ile bu sorununa çözüm bulduğumuz firma, saat gibi işleyen bir CRM sistemi de dahil olmak üzere birçok konuda çözüme ulaştı.

İz Teknoloji firması için müşteriler her zaman ön plandadır. Fakat yapılarına uygun bir CRM sistemine  sahip değildi ve müşterilerini takip edip yönetebilecekleri bir yapıları bulunmuyordu. Peranet bu sorunlarına Zoho CRM ile çözüm buldu. Zoho CRM sayesinde uluslararası bir sistemde müşterilerini yönetecekleri ve takip edecekleri, aynı zamanda sistemin sunduğu özellikler sayesinde şirketlerine özel bir yapıları olacaktı.

Sektörde yenilik ve tecrübenin timsali olan İz Teknoloji Servisi, Peranet uzmanlarının tavsiyesiyle Zoho CRM’yi kullanmaya başladıktan sonra tüm iletişim kanallarından gelen müşterilerle ilgili her türlü etkinliğin takibini tek bir platformdan yapabilir hale geldi. Ayrıca Zoho CRM’deki Satış Fırsatları kısmından edinilen bilgilerle, bu müşterilere ne kadarlık satış yapılabildiği takip edilebilir hale geldi.

Kurumsal bir firma olmanın en önemli unsurlarından biri olan satış sürecindeki iletişimin eski moda olması, İz Teknoloji Servisi’nin diğer eksiklerinden biriydi. Bu nedenle Peranet uzmanları firma için web ortamında antetli teklif şablonları hazırlayıp müşterilere mail üzerinden teklif yapılabilmesini sağladılar. Böylece teklif aşamasında dijitalleşmenin rolünden yararlanıldı.

Bunun dışında firmaya satıştan müşteri yönetimine birçok alanda yarar sağlayacak bir gelişme olarak, Zoho Sales IQ sayesinde müşterilerin web sitesinde ne kadar zaman geçirdikleri ölçülmeye başlandı. Ayrıca yine aynı uygulamayla, web sitesine canlı bir chat ikonu kondu ve müşteri ve müşteri adaylarının müşteri temsilcileriyle canlı sohbet edebilmesi sağlandı. Bu şekilde İZ Teknoloji Servisi daha ulaşılabilir olma amacını gerçekleştirmiş oldu.

Müşteri yönetimine gelince, Zoho Social’dan bahsetmemek olmaz. Zoho Social sayesinde İz’in tüm sosyal medyasında müşterilerle olan etkileşim (yorum, beğeni, şikayet ve övgüler) somut ve anında olarak takip edilebilir hale geldi. Bu noktada gerektiğinde Zoho Analytics’in özelliklerinden de yararlanılarak, müşterilerle ilgili etkinliklerin detaylı olarak rapora dökülmesi ve bu şekilde analizlerle takibi, satış ve proje takımlarının performans ölçümleri de sağlandı.

Zoho CRM de İz Teknoloji firmasına özel oluşturulan İş Emri modülünde aşamalar değişince bayi elemanını ve müşteriyi bilgilendiren bir SMS sistemi kuruldu. SMS içerisinde müşterinin CRM de var olan bilgilerinden yararlanıldı. Bu sayede müşterinin ve bayinin hangi aşamada olduklarını güncel bir şekilde görmek kolay hale geldi. SMS çalışmaları alt yapısı İz Teknoloji firmasının daha önce kullandığı, manuel yolladıkları sms altyapısı ile entegrasyon yapılarak sağlanmıştır. Sadece mail üzerinden değil aynı zamanda telefona sms ileterek firmanın takip işlemlerini en basit haline indirgemişlerdir.

İz Teknoloji kendi şirket elemanları dışında bayi sistemlerine de sahiptir. Tam bu aşamada Zoho CRM’nin çözüm bulduğu bir konu olan Müşteri Portalı işe yarayacaktır. Portal yetkilendirmesi sayesinde, her bayiye sadece kendi müşterilerini görüp kendi kayıtlarını girebilecekleri bir ekran oluşturulmuştur. Bu sayede Zoho CRM içerisinden bayilerin kayıtları güncel bir şekilde takip edilebilir hale gelmiştir.

Bu şekilde Zoho ürünlerinden ve Peranet’in engin bilgisinden yararlanan İZ Teknoloji Servisi, Satış Süreçleri, Müşteri ve Proje Yönetimi ve daha birçok alanda başarısını katlayarak arttırmış ve gerekli değişiklikleri yapmış oldu. Eğer siz de kendi firmanızın süreçlerinde gerekli değişiklikleri yapmak ve kurumsallığınıza değer katmak istiyorsanız Zoho uzmanlarımızdan oluşan ekibimiz bir tık uzağınızda.